2. Mednarodni tabor odraslih bolnikov s celiakijo na Ptuju

2 Mednarodni tabor odraslih bolnikov s celiakijo Ptuj 2014 9Mednarodni Tabor odraslih bolnikov s celiakijo, ki ga je organiziralo Slovensko društvo za celiakijo v sklopu projekta LQ CELIAC, smo letos preživeli v Termah Ptuj.

V petek popoldan smo se zbrali odrasli celiakaši iz Slovenije in Madžarske v Termah Ptuj. Po namestitvah v sobe, so nam bile predstavljene Terme Ptuj, zvečer pa smo imeli spoznavni večer udeležencev, kjer smo tudi podrobno predstavili program v času Tabora.

Vsak dan med zajtrkom in kosilom so lahko udeleženci individualno koristili ponudbo term, kot na primer telovadba v vodi, kopanje, masaže, savne, sprehode... Po kosilu smo imeli skupne aktivnosti, v katere smo poskušali in želeli vključiti vse udeležene. Tako smo si v soboto ogledali vinsko klet in mesto Ptuj, po večerji pa prisluhnili živi glasbi v hotelu Primus.

Nedeljsko popoldne je bilo namenjeno ogledu Ptujskega gradu in muzeja v njem, zvečer pa igranje bowlinga.

V ponedeljek je bilo rezervirano popoldne za tečaj priprave brezglutenskih izdelkov pod vodstvom Majde Jurše. Organizirana sta bila dva tečaja, prvi bolj za začetnike in pripravo osnovnih živil, kot so več vrst kruha in žemljic. Drugi nadaljevalni tečaj pa je bil bolj zahteven in za tiste, ki že obvladajo osnove v pripravi brezglutenskih izdelkov. Pripravljali so princeske, torte, kremne rezine in pite. Sledila je piknik večerja, po večerji pa večer z DJ-jem.

V torek popoldne smo prisluhnili strokovnemu predavanju o celiakiji asist.dr. Jerneja Dolinška dr.med., o LQ CELIAC projektu in njenem zaključku nam je spregovorila Ina Prezelj iz MO Maribor. Zvečer smo se udeležili tombole, ki so za nas organizirale Terme Ptuj.

Zadnje popoldne smo se pomerili v različnih športnih igrah v Termalnem parku, zvečer pa se udeležili nočnega kopanja, nekateri pa potopisnega večera po Aljaski s Katjušo Rabzelj.

Četrtek je zelo hitro prišel in s tem tudi slovo. Poslovili smo se z željo, da se naslednje leto spet srečamo.

Slovensko društvo za celiakijo
Vodja 2. MTO odraslih bolnikov s celiakijo
Robert Letnar

2. Izmena Obnovitvene rehabilitacije otrok in mladostnikov

Prihod 2. izmene na Debeli Rtič

Spoštovani starši!

Obveščamo vas da je druga izmena otrok srečno prispela na Debeli Rtič. Otroci so najprej odšli na kosilo, nato pa je sledilo kopanje v notranjih bazenih. Več informacij o poteku prvega dne si lahko preberete na tej spletni strani v večernih urah.

1. DAN

Rehabilitacija otrok 2014 2 izmena 1Z današnjim jutrom se je začela za drugo izmeno nova pustolovščina. Otroci in vzgojitelji so se v zgodnjih jutranji urah odpravili proti Debelemu Rtiču. Ob prihodu jih je čakalo toplo kosilo, popoldan pa smo se zaradi slabega vremena kopali v notranjih bazenih. Večer je hitro minil ob plesni animaciji in ostalih aktivnostih.

2. DAN

Rehabilitacija otrok 2014 2 izmena 2Drugi dan smo začeli z aerobiko in tekom. Ker je bilo lepo vreme smo se odpravili na plažo. Kopali smo se do dvanajste ure nato smo lačni odšli na kosilo. Po počitku smo ponovno odšli na zunanji bazen in plažo. Zvečer pa smo sodelovali pri Prireditvi Debeli Rtič ima talent.

Slike si lahko ogledate na tej povezavi.

3. DAN

Rehabilitacija otrok 2014 2 izmena 3Po jutranji telovadbi so starejše skupine otrok obiskale vojašnico ter prisluhnile predavanju ki so jim ga tam pripravili. Za otroke v mlajših skupina je sledilo dopoldansko kopanje. Po kosilu je sledilo predavanje o celiakiji, ki ga je predaval dr.Tomaž Krenčnik. Sledilo je popoldansko kopanje. Udeležili smo se tudi večerne prireditve kjer smo plesali z video koreografijo.

4. DAN

Rehabilitacija otrok 2014 2 izmena 4Danes smo se zjutraj pred zajtrkom do dobra razmigali na aerobiki. Kosilo smo imeli prej zaradi predvidenega izleta z ladjico. Z manjšim presenečenjem smo popestrili tudi Zalin rojstni dan. Ogledali smo si mesto Piran ter obiskali akvarij. Zvečer je sledilo nočno kopanje ter bučno navijanje za NK Maribor.

5. DAN

Rehabilitacija otrok 2014 2 izmena 5Zaradi slabega vremena smo imeli jutranjo aerobiko kar v večnamenskem prostoru. Po zajtrku smo se fotografirali. Popoldne je minil zelo pestro saj je potekal krst novih vzgojiteljev. Zvečer smo se zabavali ob dobri glazbi in plesu.

6. DAN

Rehabilitacija otrok 2014 2 izmena 6Dan se je začel ko ponavadi z jutranjo aerobiko. Popoldne smo se odšli kopat. Po kosilu smo se odpravili peči kruh in pecivo miške. Večer je minil ob prijetni glazbi in plesu.

7. DAN

Rehabilitacija otrok 2014 2 izmena 7Današnji dan je bil obsijan z soncem. Zjutraj smo potelovadili nato pa odšli na zajtrk. Sledila je odbojkarska tekma med otroci in vzgojitelji ter dopoldansko kopanje. Po kosilu je sledilo pakiranje in popoldansko kopanje. Na večerni prireditvi smo podelili priznanja in nagrade, vsem ki so se udeležili rehabilitacije.

8. DAN

Rehabilitacija otrok 2014 2 izmena 8Prebudili smo se v sončno jutro. Po zajtrku smo spakirali stvari, nekateri so se še odšli kopat. Po kosilu sta prišla po nas avtobusa, otroci in vzgojitelji smo z lepimi spomini zapustili Debeli Rtič

1. Izmena Obnovitvene rehabilitacije otrok in mladostnikov

Prihod 1. izmene na Debeli Rtič

Spoštovani starši!

Obveščamo vas da je prva izmena otrok srečno prispela na Debeli Rtič. Otroci že uživajo na kosilu, kasneje pa se bodo odpravili na plažo. Več informacij o poteku prvega dne si lahko preberete na tej spletni strani v večernih urah.

1. DAN

Rehabilitacija otrok 2014 1 izmena 1Z današnjim jutrom se je začela za vse nas nova pustolovščina. Otroci in vzgojitelji smo se v zgodnjih jutranji urah odpravili proti Debelemu Rtiču. Ob prihodu nas je čakalo toplo kosilo, popoldan pa smo se zaradi slabega vremena namakali v notranjih bazenih. Večer je hitro minil ob ogledu filma in nogometni tekmi med ježki in delfini.

Slike prvega dne si lahko ogledate na tej povezavi.

2. DAN

Rehabilitacija otrok 2014 1 izmena 2Današnji dan je spremljalo sonce. Udeležili smo se jutranjega razgibavanja, sledil je zajtrk. Nato smo se odpravili na plažo in prvič zaplavali v morju. Pri popoldanskih delavnicah so si izdelali vazice. Večer se je začel z lutkovno predstavo najmlajših, nato pa je sledil šov Rtič ima talent.

3. DAN

Rehabilitacija otrok 2014 1 izmena 6Po zajtrku so naši najmlajši sončki izdelali hišico za škratke. Nato pa so se pridružili ostalim skupinam na bazenu. Po kosilu je sledil počitek in delavnice izdelave nakita. Sledilo je popoldansko kopanje ter po večerji še športne igre.

4. DAN

Rehabilitacija otrok 2014 1 izmena 4Danes nas je spremljalo slabo vreme. Po zajtrku smo se odpravili na izlet z ladjico do Pirana. Tam smo si ogledali akvarij, si ogledali mesto ter si privoščili sladoled. Pri popoldanskih delavnicah so si izdelali kostume za večerni ples v maskah.

Slike današnjega dne si oglejte na tej povezavi.

5. DAN

Rehabilitacija otrok 2014 1 izmena 5Otroci so se zjutraj najprej odpravili na krajši sprehod. Nato je sledilo slikanje po skupinah in seveda tudi skupinsko slikanje. Najmlajši so se odpravili v notranji bazen, kjer so imeli nekateri tudi plavalni tečaj. Večer je minil ob gledanju filma.

Slike so na voljo na tej povezavi.

6. DAN

Rehabilitacija otrok 2014 1 izmena 3Po včerajšnjem neurju smo preživeli čudovit sončen dan. Kopali smo se v notranjih bazenih kot tudi zunaj. Obiskala nas je kuharica Majda Jurše s katero smo skupaj spekli sirove štručke in pecivo. Tako otroci kot tudi vzgojitelji smo se potrudili, da smo Tisi polepšali 10. rojstni dan. Zvečer je sledil ples.

7. DAN

Rehabilitacija otrok 2014 1 izmena 7Danes nas je obiskal dr. Jernej Dolinšek, ki je z nami imel predavanje o celiakiji. V popoldanskih urah so dejavnosti potekale po programu in sicer odšli smo na plažo, vozili smo se z avtomobilom na elektriko si privoščili sladoled ter se udeležili večerne prireditve za izbor miss in misster Debelega Rtiča.

8. DAN

Rehabilitacija otrok 2014 1 izmena 8Dan se je začel s prijetnim sprehodom čeprav je deževalo. Sledio je pakiranje in zaključna prireditev. Otroci so z lepimi spomini zapustili Debeli Rtič.

Gostili smo predstavnike tujih društev - 28 konferenca AOECS

DSC 0549Na tokratnem srečanju, ki ga je organiziralo Slovensko društvo za celiakijo v Termah Olimia je asist. dr. Jernej Dolinšek, dr. med., predaval o celiakiji in glutenski občutljivosti, Jasmina Dolinšek pa je predstavila zaključek projekta LQ Celiac.

Nadalje je bilo v grobem predstavljeno delovanje in nastajanje zakonodaje EU, predstavljeno je bilo delo organizacije Codex Alimentarius, ki se ukvarja s standardi glede hrane in korespondenca AOECS s predstavnikom Evropske Unije za zdravstvo glede nove evropske regulative.

Na delavnicah je bilo v središču poenoteno evropsko licenciranje brezglutenskih izdelkov, saj kar nekaj licenc za podeljevanje znaka »prečrtan žitni klas« poteka le na nacionalnih nivojih. Poleg tega je beseda tekla še o merilih, po katerih se proizvajalec brezglutenske hrane tretira kot mednarodni proizvajalec, in o standardih, po katerih naj bi preverjali kakovost licencirane hrane.

Ena od osrednjih tem je bilo tudi podeljevanje omenjenega znaka za nadomestke hrane, zdravila in kozmetiko. Razlogov za in proti je veliko, vendar je prevladalo mnenje, da se znak podeljuje le za hrano. Predlagano je tudi bilo, da se ukine navedba, da je hrana, ki vsebuje od 20 do 100 ppm glutena, »hrana z nizko vsebnostjo glutena«, saj je lahko za nekatere zavajajoča.

Sponzorja dogodka, švedska Fria in italijanski Schär, sta pripravila okroglo mizo o pričakovanjih celiakašev o brezglutenski hrani. Skupaj smo ugotovili, da je na prvem mestu varnost. Sledi kakovost, saj želimo, da je brezglutenska hrana tudi dobra in zdrava. Prav vsi bi si pa želeli cenejšo hrano.

Poleg sodelovanja v razpravah smo čas namenili tudi neformalnemu druženju ter medsebojni izmenjavi informacijo o različnih oblikah organizacije in delovanja združenj za celiakijo v Evropi.

Celiakaši prebudili Bled

Tabor mladih uvodna majhnaLeto je spet naokoli in bil je čas, da se mladi celiakaši in celiakašice ponovno podružimo na mladinskem taboru-tokrat na Bledu.

Sreda, 9.julij je bil datum, ko smo se po 13. uri  dobili na Bledu pred hotelom Jadran. Zasuli smo se z objemi in toplimi pozdravi, sprejeli smo tudi tiste, ki so se prijavili pozno…RES pozno (berite: zadnji dan pred odhodom). Po kosilu, ki smo ga hitro pospravili v hotelu Panorama, je sledil počitek in kopanje  oziroma bolje rečeno druženje,'' mokarji ''se vidimo le bolj poredko zato je bilo treba nadoknaditi celo leto. Sledila je večerja in druženje ob ogledu nogometne tekme  ter spoznavanje našega novega in začasnega mesta - Bled.

Zjutraj v četrtek smo vase zmetali zajtrk, ki smo ga imeli tokrat kar v našem hotelu. ''Goran kruha ni več'', ''Kaj naj jem zraven jajčk'' in pa ''Bom pa jedel zrak namesto kruha'', je začelo hitro odmevati pri zajtrku. NAŠEGA kruha je zmanjkalo. ''Krizno '' situacijo smo hitro povrnili v stanje normale in poobedovali zajtrk do konca. Sledil je….počitek! Ampak samo do kosila ;). Da pa ne bo kdo mislil, da ''ne-glutenkarji'' samo jemo, po kosilu nas je čakal voden ogled Bleda. Gospodič Ervin nas je pričakal pred hotelom s katerim smo se odpravili do jezera kjer smo se s pletno odpravili do otočka na jezeru. Prehodili smo vseh 99 stopnic, ki so nas ločile od razgledne točke in cerkve, kjer smo pozvonili 3x za eno željo, ki se nam bo izpolnila. No, eni 3x drugi pa… =)

Sledila je vožnja nazaj in kmalu je bila na vrsti…..večerja, tako je! ZELO lačni (dodan je ščepec sarkazma) smo hitro pojedli večerjo ter odšli na….KARAOKE. S ponosom lahko povemo, da smo celiakaši tisto večer odkrili kar nekaj novih rockovskih in baladnih potencialov. Odlična družba, veliko smeha in nekaj norčij so popolna kombinacija za popoln večer. Hja, to zmoremo le ''glutenkarji''!

Petkovo jutro je napočilo tako kot vsako jutro do zdaj…PREHITRO! Pojedli smo zajtrk in se odpravili na delavnico kremšnit. Brezglutenskih kajpak. Naša Majda Jurše je tako kot vedno, kremšnite naredila odlične. ''Malo moke tu, beljak sem, rumenjak ne tja'' in pa ''Goran pojdi v kuhnjo po…'' je odmevalo v jedilnici. Skupaj smo mesili, žvrkljali, ločevali, dodajali in solili ter sladkali. Izdelek? Popolna brezglutenska kremšnita z Majdinim dotikom seveda. Spekli smo še nekaj sirovih štručk, ki smo jih pojedli kar pred kosilom. Z malo manj apetita smo odšli na kosilo, kjer smo s skupnimi močmi vendarle nekak uspeli umazati krožnike. Po kosilu in krajšem počitku je sledil adrenalinski park.

Tabor mladih uvodna majhna 2Vreme nam ni bilo cel teden naklonjeno, sonce je žgalo le, ko smo celiakaši hodili dobre pol urce v breg in prišli na vrh kjer nas je čakala nova ovira: adrenalinski park. ''Stric'' Tadej nam je razložil osnove pripenjanja, odpenjanja in komuniciranja v adrenalinskem parku, nakar smo se celiakaši zagnali po vseh postajah in tako dodbra napolnili adrenalinski park. Vadbe? Nekatere zelo težke. Razgled? Neverjeten. 120 minut je hitro minilo in odpravili smo se na večerjo. Glavni akter večerje je bila naša prej narejena kremšnita, ki nam je uspela več kot odlično. Zadovoljnih želodčkov in vedrih glav smo se odpravili odkrivati kaj ponuja Bled v nočnem času. Spanec? Pff ga ne rabimo.

Sobotno jutri je minilo v znamenju debate in okrogle mize o študentski prehrani. Po kosilu je sledila krajša delavnica z dr.Wolfandovo, ki nam je povedala in pokazala njen pogled na celiakijo in delovanje na Bledu. Sledila so vprašanja in debata, ki se je nadaljevala skoraj do večerje. Po večerji je sledila še zadnja poslovilna zabava na Bledu.

Nedelja je prišla prehitro. Tiho smo poobedovali zajtrk, saj smo vedeli, da sledi le še poslavljanje. Eden za drugim smo odhajali s posladki, ki sta nam jih namenila podjetji Schär in Spar (linija Free From), dokler ni ostala le še peščica. Poslovili smo se še od receptorjev in vodij hotela, kuhinje in postrežbe ter krenili vsak v svojo smer, domov. Naslednji tabor? Morje! Se vidimo =)

Tabor je minil kot vsakokrat v odličnem vzdušju, bom pa zapisal še nekaj drugega, če mi dovolite. Velikokrat me ljudje, ki nimajo celiakije sprašujejo ali kdaj obžalujem postavljeno diagnozo. Moj odgovor? Nikoli. Glutenski kruh, pice, hamburgerji in ostale zadeve, ki so nam prečrtane v prehani, ne morejo odtehtati vezi, ki smo jih spletli skozi vsa ta leta. Želja po ''prepovedanih'' živilih ne bo nikoli dosegla občutka pripadnosti, ki ga imaš ko si s sebi enakimi, ki imajo enake ''težave'' in imajo enako mero norčavosti.

Celiakija in obžalovanje? Ni v mojem slovarju.

Napisal: Goran Pjević

Kontakt

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
  +386 (0)2 300 63 50
  +386 (0)2 300 63 51
  Ljubljanska ulica 5 | 2000 Maribor

Delovni čas pisarne SDC
Pon - Pet: od 09.00 do 13.00
Pisarna zaradi bolniške odsotnosti deluje omejeno.