Pomurci gostili jubilejne 18 Športne igre SDC

18 sportne igre SDC Pomurje 4Pomurci, gostitelji 18. športnih iger za prehodni pokal Slovenskega društva za celiakijo, smo se pripravljali pol leta. Trudili smo se, te igre čim lepše izpeljati, saj smo tako velik projekt organizirali drugič. Delo smo si razdelili in zadolžili posamezne člane in nečlane, kateri so nam po svojih možnostih bili pripravljeni pomagati.
Prireditveni prostor je bila Ekonomska šola v Murski Soboti, Noršinska ulica 13.

Ker je bilo lepo vreme, se je organizacijski odbor odločil, da bodo športne igre potekale zunaj na igrišču Ekonomske šole. Turnir v dvoranskem nogometu med podružnicami, je potekal, v športni dvorani šole.

Igre so časovno potekale takole:

Med 9.00 do 10.00 uro so prihajali udeleženci in opravili prijavo tekmovalnih ekip.
Ob 10.00 uri se je program začel s prihodom bakovskih mažoretk na prireditveni prostor.
Za mažoretkami so prihajale tekmovalne ekipe posameznih podružnic. Prihod posameznih tekmovalnih ekip podružnice je napovedoval povezovalec Bojan Kolar.
Športnih iger so se udeležile naslednje tekmovalne ekipe: Ljubljana, Celje, Gorenjska, Primorska, Koroška, Podravje, Pomurje in Pinesteki.

Po pozdravnih govorih predsednika podružnice Pomurja Vinka Gajšta in predsednika Slovenskega društva za celiakijo Domna Frasa so se igre tudi zares pričele.
Vzporedno med igrami je potekalo ocenjevanje doma pripravljenih brezglutenskega peciva in prekmurske gibanice. Dobrote je ocenjevala komisija v sestavi: Zdenka Tompa - predsednica, Karmen Balažic, Aleša Cipot, Darja Golob, in Dušan Zelko.

Potek iger:

- podiranje kegljev
- skok v daljavo v mivko
- met 10 žog na koš
- spretnostni poligon
- nogomet – vodenje žoge in zadevanje cilja
- tek štafet 5 x 60 m
- igra predsednikov – presenečenje

Ker so bile to 18. Športne igre SDC, in so torej na ta način vstopile v "polnoletnost", smo pripravili presenečenje za vse udeležence. Na prizorišče smo pripeljali brezglutensko torto ter tako vsi skupaj praznovali polnoletne 18. športne igre SDC. Torto smo na vsesplošno veselje razdelili med vse člane in prisotne na igrah.

Rezultati:

1. igra 2. igra 3. igra 4. igra 5. igra 6. igra 7. igra Končni vrstni red
Ekipa   Podiranje kegljev   Mesto   Skok v daljavo   Mesto   Met na koš     Mesto   Spretnostni poligon     Mesto     Vodenje žoge     Mesto     Štafeta     Mesto     Predsedniki     Mesto
Celje 14 4 278 cm 5 5 4 55.56 s 6 0 6 51.69 s 3 2 1 3

6. Podravje

7. Ljubljana

8. Koroška

Končni vrstni red v dvoranskem nogometu:

Mesto   Ekipa Točke
1 Podravje 9
2 Pomurje 6
3 Ljubljana 3
4 Celje - Koroška   0

Za zlato kuhalnico se je potegovalo 33 mojstric kulinaričnih dobrot, in sicer iz Pomurja 25 mojstric, 4 mojstrice iz Podravja, 3 mojstrice iz Ljubljane in 1 mojstrica iz Koroške. Komisija je dobrote ocenjevala glede na izgled, kompaktnost (uporabnost), zahtevnost priprave, izvirnost, posebne točke pa je bilo moč pridobiti glede na to, ali je bil razstavljenemu izdelku priložen recept za pripravo.

Med množico dobrot je komisija, ki je le te ocenjevala, največje število točk dodelila:

1. mesto: Vera LETNAR – Pomurje – Muffini z marelično marmelado in sirom (47,4 točke)
2. mesto: Anita KOKOL – Pomurje – Linške očke (46,0 točk)
3. mesto: Cecilija HORVAT – Pomurje – Bučno pecivo (45,8 točk)

Igre so potekale po predvidenem programu, brez napak. Organizatorji smo z obiskom zadovoljni, saj nas je bilo okoli 200.

Pripravil: Vinko Gajšt

Odrasli tokrat v Moravskih Toplicah

Rehabilitacija odraslih bolnikov s celiakijo 12Rehabilitacija odraslih bolnikov s celiakijo 2013 je potekala v hotelu Livada v Moravskih Toplicah.

Udeleženci rehabilitacije, iz vseh podružnic Slovenskega društva za celiakijo, so v strokovnem delu prisluhnili predavanju Tatjane Puc Kous dr.med.spec.gastroenterolog na temo „Celiakija sodoben pogled".

Brez Majde Jurše dipl.ing. živilstva in prehrane tudi tokrat ni šlo. Na začetnem in nadaljevalnem tečaju je udeležencem rehabilitacije prikazala pripravo pekovskih in slaščičarskih brezglutenskih dobrot. Tečaju je prisostvovala tudi slaščičarka term, katera je bila še posebej hvaležna za dodaten nasvet, ki ji bo prav prišel pri nadaljnjem delu in pri individualnih gostih s celiakijo.

V ponedeljek popoldne so se udeleženci odpeljali na izlet v sosednjo Madžarsko. Ogledali so si Blatno jezero, mesto Kesztely in palačo Festetič, pot jih je peljala naprej proti mestu Hévis, kjer so si ogledali največje termalno jezero v Evropi, mesto Hévis in cerkev Svetega duha.

Čeprav je tokratna rehabilitacija bila dva dni krajša od prejšnjih, so udeleženci imeli še dovolj časa za kopanje, telovadbo, masaže, različne savne, pool party... Dovolj časa je bilo tudi za individualne pogovore, saj so se med nekaterimi že spletle prijateljske vezi.

Že sedaj pa zagotavljamo, da bo naslednja rehabilitacija spet 6-dnevna.

Robert Letnar

Zahvaljujemo se:
Tatjani Puc Kous dr.med., ki se je odpovedala svojemu honorarju v korist SDC
Podjetjema Prema d.o.o in dr. Schäru za donacijo moke za tečaj
Podjetju Tilia print s.p. za tisk na majice organizatorjem

Slovenski in madžarski mladi celiakaši tokrat v Lendavi

Mednarodni tabor mladih 2013 Lendava 5Že pred odhodom 28. julija, nam je sonce sporočalo, da bomo imeli vroče, peklenske dni in, da so bile Terme Lendava za letošnji mednarodni tabor mladih bolnikov s celiakijo, več kot pravilna odločitev. Z lastnim prevozom smo počasi povečevali slovenski del društva, vse od 12.ure naprej. Hitri so bili tudi naši madžarski prijatelji, ki so prispeli z majhnim kombijem, mednarodno druženje se je lahko začelo!

Po prihodu in deljenju sob, smo lačnih želodčkov krenili na kosilo, kjer nas Hotel Sava ni pustil razočaranih. Od brezglutenskih juh, prilog in mesa, pa vse do peciva in sadja je ostalo bore malo, kar je kazalo, kako dobro so se na prihod celiakašov kuharji pripravili. Sledilo je celodnevno kopanje in počivanje,do večerje, ki je ponovno več kot zadovoljila naše zahtevne brbončice. Po ponovnem polnjenju naših trebuščkov, smo krenili na degustacijo vin v grajsko klet, kjer nas je pričakala prijazna gospa z velikim nasmehom. Vedeli smo, da iz grajske kleti žejni ne bomo odšli. Prehitro je prišla noč, ko smo se napotili v apartmajske hišice, eni v posteljo drugi pa na kozarček ali dva.

Četrtek je bil dan aktivnosti. Po zajtrku, je prišla na obisk gospa Majda Jurše, z namenom, da nas, kot vsako leto, nauči nekaj novega. Tokrat je bil na sporedu brezglutenski burek. Že pred delom nas je opomnila, da nam tokrat ne bo lahko. In kako smo delali! Mesenje, dodajanje olja, rezanje čebule, mešanje mesa…to je bilo le nekaj od opravil, ki smo jih opravili. A se je na koncu, kot vedno, splačalo, saj smo bili po delu lačni, sledilo je kosilo. Ko smo si povrnili moči, so sledile učne ure madžarščine v sejni sobi. Igen, nem in najpogostejša beseda tabora – egészségedre – ki pomeni na zdravje. Polni novih idej in zamisli glede sporazumevanja z našimi madžarskimi prijatelji, ki so v istem času imeli ure slovenščine, smo krenili na malico – brezglutenski burek! Bil je odličen. Sledilo je kopanje in večerno druženje ter praznovanje Denise-nega rojstnega dne ob ribiški koči, kjer so nas komarji dodobra popikali. Hja, celiakaška kri je pač slajša!

Petek, kuharski dan! Po zajtrku smo odšli na rafting na Muri, da si ohladimo glave in pripravimo na kuhanje bograča. Odveslali smo do mlina na Muri in nato do naše, za prekmurje značilne malice: zaseka in čebula. Odpeketali smo nazaj proti Hotelu Sava, se preoblekli in se pripravili na kuhanje.

Ponovno smo vzeli nož v roke, nasekljali čebulo, narezali papriko, dodali krompir in meso in mešali vse sestavine v kotlu. No bolje rečeno, mešal je kuhar Peter s svojim celiakaškim pomočnikom Goranom. Željni in lačni, da poskusimo kar smo skuhali smo planili na bograč. Tišina, ki je nastala med večerjo, je bila zadosten dejavnik, ki je pokazal, da smo se pri kuhi izkazali. Sledilo je druženje in bowlanje v centru Tuš v Lendavi, kjer smo sestavili mešane ekipe in tako z madžarskimi prijatelji tekmovali v podiranju kegljev. Večer smo zaključili ob ribiški koči.

Sobota, dan počitka! ''Svobodni'' vseh aktivnosti izven term, smo po zajtrku odšli na bazen in pred večerjo ponovili vajo.

Vmes smo imeli tudi nekaj izobraževanja, in sicer o celiakiji, ki je za nas vedno aktualna tema. Predavala nam je gospa Breda Kojc, ki se je prijazno odpovedala honoraju.

Po večerji, smo odšli ponovno v grajsko klet,ki pa se je tokrat spremenila v disko! Plesali, skakali in se veselih obrazov znojili, smo vse tja do 3.ure zjutraj, nakar smo se odpravili v apartmajske hišice in v tišini nadaljevali druženje.

Nedelja, dan, ki je prišel prehitro! Po zajtrku, smo se poslovili od madžarskih sosedov, ki so domov krenili pred nami, nas je pa čakala možnost celodnevnega kopanja.

Več kot odlična organizacija s strani Domna in Metke, je poskrbela, da nam bo mednarodni tabor v Lendavi, ostal še dolgo v lepem spominu. Se vidimo naslednje leto!

Besedilo napisal: Goran Pjević

Rehabilitacija otrok in mladostnikov v Novigradu

1. DAN

Rehabilitacija otrok in mladostnikov 2013 1Z malo zamude smo prispeli v letovišče Pineta. Takoj smo odšli na kosilo, zatem pa smo se namestili po sobah in razpakirali. Ob tretji uri smo odšli na plažo, kjer smo bili do večerje. Po njej pa smo se na zabavnem večeru predstavili in spoznali.

Slike današnjega in ostalih dni si lahko ogledate na tej povezavi.

2. DAN

Rehabilitacija otrok in mladostnikov 2013 2Dan smo pričeli z jutranjo telovadbo, potem pa smo odšli na zajtrk. Temu je sledilo kopanje v morju, pred kosilom pa smo imeli še otvoritev knjižnice. Začetek popoldneva smo izkoristili za izdelovanje zapestnic in ostalega nakita ter za igranje odbojke in nogometa. Nato smo ponovno odšli na plažo. Po nekaj urah kopanja je sledila večerja, po njej pa večerni program. Ta dan smo se frizirali. 22 skupin je imelo 45 minut časa za izdelavo najboljše pričeske, za tem pa je sledila predstavitev. Zaključek dneva smo preživeli še ob glasbi in plesu.

Slike drugega dne se že nalagajo tu, vendar imamo velike težave z internetom.

3. DAN

Rehabilitacija otrok in mladostnikov 2013 3Tretji dan smo se prebudili v oblačno jutro, vendar je bil urnik v dopoldnevu nespremenjen. Najprej smo šli na telovadbo, nato zajtrk, za tem pa na plažo iz katere smo se zaradi dežja predčasno vrnili. Sledilo je kosilo, po njem pa smo imeli predavanje o celiakiji. Ob četrti uri je bil krst novih vzgojiteljev. Medse smo sprejeli kar 8 novih. Med krstom so se oblaki razkadili in posijalo je sonce. Po krstu je bila večerja. Večer smo preživeli v družbi sosednje kolonije, imeli pa smo impro ligo, ki jo je uprizorilo pet kranjčanov.

Slike so na voljo na tej povezavi.

4. DAN

Rehabilitacija otrok in mladostnikov 2013 2Dan je potekal povsem običajno. Najprej telovadba (tek ali aerobika), nato zajtrk, za njim pa kopanje, pri katerem smo našli tudi eno veliko školjko, prikazano na sliki. Po kosilu smo imeli izdelovanje poletnih torb za na plažo. Po večerji smo odšli v mesto.

Slike so že naložene tukaj.

5. DAN

Rehabilitacija otrok in mladostnikov 2013 5Tudi prvi del tega dneva je potekal običajno. Jutranja telovadba, zajtrk, za tem pa kopanje. Po kosilu pa smo imeli slikanje. Slikali smo se po skupinah ter vsi skupaj.

Slike so posebaj naložene in si jih lahko ogledate tu.

Po slikanju smo ponovno odšli na plažo, po večerji pa je sledil filmski večer. Mlajši so si ogledali risanko, starejši pa komedijo.

Slike današnjega dne si lahko ogledate tukaj.

6. DAN

Rehabilitacija otrok in mladostnikov 2013 6Tudi ta dan je potekal normalno po urniku. Po kosilu so otroci imeli delavnico, v kateri so spoznavali in utrjevali svoje znanje o celiakiji. Ob koncu delavnice pa so se lotili ustvarjanja s plastelinom. Zvečer smo imeli ples v maskah. Vsi smo se našemili nato pa še predstavili ostalim. Ob koncu pa smo za nagrado dobili kokice ter zaplesali različne plese.

Slike 6. dneva so že dostopne tu.

7. DAN

Rehabilitacija otrok in mladostnikov 2013 7Ta dan je bil povsem običajen. Za delavnice po kosilu smo izdelovali vlitke iz mavca, ki smo jih za tem okrasili in pobarvali. Zvečer pa smo imeli športne igre. Otroci so tekmovali med seboj v različnih športih in zabavnih igrah.

Slike so na voljo tukaj.

8. DAN

Rehabilitacija otrok in mladostnikov 2013 8Osmi dan je potekal običajno po urniku. Najprej telovadba, za tem zajtrk, nato pa odhod na plažo. Starejše skupine so v tem času nabrale bambus in naredile indijanski šotor za mlajše. Po tem smo odšli na kosilo, na kar so sledile delavnice. Izdelovali smo zapestnice ter barvali pobarvanke. Sledil je odhod na plažo. Vzgojitel Matej je s svojo potapljaško opremo uspel ujeti dva klobučnjaka, katera smo si lahko natančno ogledali. Prišel je čas in odšli smo na večerjo, po njej pa smo imeli zabavni večer: Pokaži kaj znaš. Udeleženci so predstavili svoj talent v petju, plesu in lutkovni predstavi. Po koncu predstavitev je bila na sporedu poroka. Poročila sta se dva para: Art in Vita ter Maks in Anja. Po njej je sledil njun prvi ples ter sprehod ob svečkah. Večer smo sklenili s pogostitvijo nato pa smo odšli spat.

Slike si lahko ogledate tu.

9. DAN

Rehabilitacija otrok in mladostnikov 2013 9Ta dan smo se zbudili v deževno jutro, zato smo imeli povsem drugačen urnik. Le nekatri pogumneži so si upali iti v razburkano morje, ostali pa smo natančno pospravili naše sobe in zložili stvari. Po kosilu smo preostanek dneva preživeli s sosednjo kolonijo. Najprej smo z njimi gledali risanko, po večerji pa smo z njimi imeli izbor za misss in mistra pinete 2013. Večer smo zaključili z izborom zmagovalcev.

10. DAN

Rehabilitacija otrok in mladostnikov 2013 10Vreme se je izboljšalo, morje pa je še vedno ostalo hladno, zato smo tudi ta dan imeli spremenjen urnik. Po zajtrku smo imeli tekmo v odbojki s sosednjo kolonijo najprej udeleženci, nato pa vzgojitelji. Obe tekmi smo zmagali. Ostali so ta čas navijali, najplajši pa so se odšli igrat na igrala. Popoldne po kosilu in počitku smo odšli nekateri z vlakcem, drugi peš v mesto. Tam smo najprej malo pohajkovali, nato pa smo se vsedli na ladjico in z njo odpluli na dve urno vožnjo do Rovinja. Na ladji smo ob mirnem plutju imeli večerjo, ki jo je za nas pripravil kuhar. Ob povratku smo se ustavili še v luna parku, za tem pa smo odšli domov. Ker je bila ura že veliko smo odšli takoj spat.

Slike so na voljo tu.

11. DAN

Rehabilitacija otrok in mladostnikov 2013 11Ker se je vreme že izboljšalo in morje vsaj malo segrelo, smo ta dan preživeli po starem urniku. Po bujenju smo imeli najprej sprehod, na to pa smo odšli na zajtrk. Po tem smo odšli na plažo. Po kosilu pa smo namesto delavnic imeli peko kruha z gospo Majdo Jurše. Recept boste lahko našli med slikami. Po peki pa smo ponovno odšli na plažo. Zvečer pa smo namesto običajne večerje imeli piknik na plaži. Večje skupine so imele tudi nočno kopanje. Čas je hitro minil ob spremljavi glasbe, nato pa smo morali oditi spat.

Slike so naložene na tem naslovu.

Na študentskem mesecu zdravja predstavili naše društvo

Studentski mesec zdravja 2013 2V torek 7. maja 2013 se je Slovensko društvo za celiakijo s svojo stojnico predstavilo na aktivnosti Študentske organizacije Univerze v Mariboru imenovani Mesec zdravja.  Aktivnosti bodo potekale celoten mesec maj. Prvi torek v maju pa je bil namenjen promociji društev s področja zdravja na območju Študentske organizacije Univerze v Mariboru.

Kontakt

This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
  +386 (0)2 300 63 50
  +386 (0)2 300 63 51
  Ljubljanska ulica 5 | 2000 Maribor

Delovni čas pisarne SDC
Pon - Pet: od 09.00 do 13.00
Pisarna zaradi bolniške odsotnosti deluje omejeno.