Preskoči na vsebino Skip to main navigation Skip to footer

Obnovitvena rehabilitacija otrok in mladostnikov – Debeli rtič 2023

Na tej strani bomo dnevno objavljali dogajanje na Rehabilitaciji otrok in mladostnikov s celiakijo 2023.

OBVESTILO: Vse starše naprošamo, da pedagoško vodjo (Majo Piskernik) kontaktirate po telefonu (041/832 810) le v nujnih primerih v času od 16.30 do 17.30. V kolikor je potrebno, da vas bo pedagoško vodstvo kontaktiralo na vaše kontaktne podatke. Dovolimo pedagoški vodji in vsem vzgojiteljem, da čas za rehabilitacijo posvetijo otrokom, da jim pričarajo nepozabne počitnice, kar je njihov glavni namen v cilj.

1. DAN

Letošnje letovanje na Debelem rtiču se je začelo… Verjamemo, da so deževni dnevi za nami in nas bo do konca spremljalo sonce, že zato, ker nas je dež en dan zadržal doma…

Ob 8h smo krenili iz Maribora in ob času kosila varno prispeli na Debeli rtič. Z aktivnostmi smo pričeli takoj, saj smo želeli izkoristiti vsak trenutek in vsaj malo nadoknaditi soboto…

Zaradi zgodnjega jutranjega vstajanja se je večini zelo prilegel popoldanski počitek, po njem pa smo vsi skupaj z veseljem poskakali v bazen. Čas po večerji so preživeli v paviljonu, saj nas je vreme razveselilo s še nekaj dežja, ampak smo si naredili disco in zaplesali ob zvokih poznane glasbe.

Slike 1. dne si lahko ogledate na tej povezavi.

2. DAN

Prebudili smo se v sončno jutro, razgibali telesa pred zajtrkom, po njem pa smo dopoldanski del dneva preživeli na delavnici, na kateri smo poslikali svoje nove bidone za vodo. Bidoni so res kvalitetni, poslikani pa kar sami vabijo, da pijemo dovolj tekočine. Zatem smo se v delavnici kvačkanja učili prvih kvačkarskih vozlov… Izkazalo se je, da umetnost dela z nitjo ni povsem enostavna… J

Po kosilu smo šli na bazen, saj je bilo popoldne prekrasno, sončno, z jasnim modrim nebom in brezvetrjem.

Po večerji smo se odpravili v zdraviliški amfiteater, kjer smo se skoraj 2 uri zabavali ob zvokih slovenske plesne glasbe. Animatorji so poskrbeli, da smo se prav fino naplesali. Pred spanjem so si mlajši privoščili poslušanje pravljic, starejši pa so si popestrili čas s pogovori.

Slike 2. dne si lahko ogledate na tej povezavi.

3. DAN

Tretji dan našega počitniškega tabora smo kot običajno začeli z jutranjim sprehodom in telovadbo. Po zajtrku smo se zbrali v delavnici, kjer smo pletli zapestnice, zatem pa smo v drugi delavnici izdelovali sveče iz prozornega gela. Umetniški izraz je bil seveda vezan na različne dodatke, ki so popestrili izgled nastalih svečk.

Včeraj smo dobili na obisk strokovnjake iz ZD Izola, in sicer psihologa, kineziologa in nutricionista. Interdisciplinarni tim je tri dni, od torka do četrtka, na voljo vsem otrokom z vprašanji, na katere ti strokovnjaki lahko odgovorijo, ali jim pomagajo kakorkoli drugače.

V popoldanskem delu dneva smo poleg običajnega kopanja izvedli športni dogodek. Postavili smo poligon, kjer so otroci na 9 postajah izvajali različne zabavne športne aktivnosti. Glavno je bilo sodelovati in ne zmagati, in dejstvo, da ni šlo za zmagovanje, je otrokom dala veliko volje in elana za sodelovanje. Predvidene aktivnosti so oddelali prav vsi.

V večerni del programa smo postavili kino – filmska predstava je bila danes namenjena mlajšim, ki smo jim ponudili celovečerni risani film. Dodali smo nepogrešljivi del vsake dobre kino predstave, namreč kokice, saj le-te ne smejo manjkati na nobenem filmskem večeru.

Iskrena hvala letošnji kuharski ekipi za ves dosedanji trud! Otroci dobro jedo, danes za večerjo smo vzgojitelji z veseljem ugotovili, da je makaronovega mesa šlo “v promet” res veliko.

Slike 3. dne si lahko ogledate na tej povezavi.

4. DAN

Danes je bil “Pizza dan”, dan, ki se ga vsi vsako leto zelo veselimo. Priprave so se začele že kmalu po zajtrku, ko so nas v delavnici pričakale sestavine za pripravo pizze ter sestavine za pripravo kokosovih kroglic.

Najbolj zagnano so se izdelave testa za pizzo lotile male rokice. Vsule so moko v skledo, skrbno naredila jamico za kvas, dodale sladkor in kvas, pa sol ob strani in potem zalile z vodo. In zatem začele mešati in mešale, dokler zmes ni bila primerna za vzhajanje…

Ko je testo bilo vzhajano, so vsi pohiteli vzeti svoje kepice testa in so ga razvlekli v krog, ga namazali s paradižnikovo omako, ter dodali ostale sestavine. Pečene pizze so 1,2,3… našle pot v želodčke.

Medtem, ko so se pizze pekle, smo naredili še kokosove kroglice brez peke. Zmleli smo piškotke, kakav, dodali maslo in smetano, ter naredili maso. Ko je bila ohlajena, smo jih oblikovali v kroglice ter jih povaljali v kokosovi moki. Zaradi različnih omejitev smo jih izdelali v več verzijah.

Vse skupine smo razdelili na polovico – ene dopoldne, druge popoldne tako, da so priložnost in izkušnjo dobili vsi.

V program smo uvrstili tudi zelo koristno predavanje o pomenu samo-pregledovanja dojk, ki ga izvaja naša vzgojiteljica, in sicer za otroke, ki temo lahko razumejo. Predavanje smo dopolnili s praktično predstavitvijo samo-pregleda dojk.

Po večerji smo se šli “Debeli rtič ima talent” in se ob predstavi različnih talentov prav luštno zabavali.

Včasih se pri tehnologiji tudi kaj zatakne in danes se na žalost je, zato dela slikovnega materiala današnjega dne nismo uspeli naložiti na spletno stran, za kar se vam opravičujemo. Potrudili se bomo, da bo naprej vse spet tako kot mora biti.

Slike 4. dne si lahko ogledate na tej povezavi.

5. DAN

Morski zdravo! Zjutraj smo se prebudili v pričakovanju posebnega dne, po zajtrku smo se namreč odpravili v Piran, najlepše slovensko obmorsko mestece. Obiskali smo Akvarium Piran, kjer smo si ogledali avtohtono prebivalstvo severnega Jadranskega morja. Videli smo morske zvezde, ježke, morske konjičke, nekaj vrst  školjk, meduze, pa nekaj vrst rib, rakov in podobno. Otroci so se naučili, da morajo v akvariju biti tiho, oziroma smejo le tiho šepetati, da ne smejo trkati po stenah akvarija; da ne smejo fotografirati z bliskavico. Na veliko veselje vzgojiteljev so se res lepo vedli in spoštovali vsa navodila, pa tudi za podvodni svet so pokazali precej zanimanja.

Po obisku akvarija smo se sprehodili po Tartinijevem trgu in ozkih ulicah Pirana ter si privoščili sladoled, nato pa smo se vrnili v zdravilišče na kosilo. Letos z nami dopustuje ga. Majda, predsednica Slovenskega društva za celiakijo, ki je med našo dopoldansko odsotnostjo spekla jabolčni zavitek, ki so ga kuharji vključili v obrok, za sladico.

Po kosilu smo v amfiteatru naredili letošnji foto album, slikali smo vse skupine, ne manjka pa niti ena velikanska skupinska fotografija, na kateri ne manjka nihče. Poglejte, res smo luštni! 🙂

Popoldanski čas smo izkoristili za kopanje, živžava ob bazenu in na plaži morja ni manjkalo. Vreme je dobro, vsak dan je nekoliko topleje, greje se tudi morje in voda v bazenu.

Večerni čas je bil danes namenjen plesu, V amfiteatru smo izvedli Plesne zvezde, na katerih so otroci pokazali marsikatero plesno prvino… 🙂

Ob 21:30 smo pri mlajših prebrali pravljico, pri vseh pa smo ob 22h dan zaključili s tem, da smo v spalnicah ugasnili luči.

Slike 5. dne si lahko ogledate na tej povezavi.

6. DAN

Prijazno jutro. Modro nebo.Toplo sonce. Tak je bil današnji dan, šesti po vrsti.

Dopoldanski del dneva smo preživeli na delavnici, na kateri smo izdelovali lesene šatuljice in hiške iz lesenih palčk, ki smo jih lepili skupaj. Preostali del dopoldneva pa smo preživeli na obali morja in ob bazenu.

V času dnevnega počitka, po kosilu, so vzgojitelji opravili test hitre hoje. Šest minut hitre hoje, pa merjenje prehojene razdalje, pa krvnega pritiska in srčnega utripa. Da se ve, da je ekipa vzgojiteljev zdrava in močna!

Popoldne so otroci izvedli tekmo v poznavanju zdrave zdrave prehrane, kar smo združili s krožno vajo, ki so jo odlično opravili. Otroci so ob različnih vajah prenašali kose hrane v dva koša, enega za zdravo in drugega za nezdravo prehrano. Pri tej vaji so sodelovali vsi otroci, ki pa so si za izvedeno prvo vajo v drugi nataknili posebna očala in spoznavali, kako vidijo svet in kako se v njem gibajo po uživanju alkohola. Treba je povedati, da so bili v veliki večini kar precej presenečeni, kako “čuden” postane svet, ko ima človek v telesu alkohol.

Po opravljenih predvidenih aktivnostih smo se pocrkljali pri Food trucku, ki nas je pogostil s pizzami. Za pizze je vedno čas in prostor v želodčkih! 🙂

Po večerji je nastopil čas za krst novih zgojiteljev. Za vzgojitelje, ki so se na letošnjem taboru prvič znašli v tej vlogi. Morali so dokazati, da so iz pravega testa in izkazati “super moč”. Otroci so jim pomagali, da so se čez dan zamaskirali v super nindže. Zvečer so v kostumih nastopili s svojo plesno točko in to ne samo pred paviljonom Rakovica, temveč tudi v amfiteatru pred vsemi otroci, ki se te dni nahajajo v Zdravilišču Debeli rtič!

Po večernem programu v amfiteatru smo zaključili dan s povečerjo in ob 22h smo ugasnili luči.

Slike 6. dne si lahko ogledate na tej povezavi.

7. DAN

Prebudili smo se v dan, ki je obetal veliko umetniškega izražanja. Obljubljal je umetnost izraza ročnih spretnosti, slikarskih spretnosti, plesno-izraznih spretnosti, ob vsem tem pa še igralske umetnosti. Organizirali smo namreč gledališko delavnico, pa dve plesni delavnici, eno za hip hop, drugo pa za jazz balet. Prvo dopoldan, drugo pa popoldan. Dopoldanski del dneva je dopolnila delavnica izdelave origamijev, popoldanskega pa izdelava lutk iz kuhalnic.

Vse delavnice so bile polno zasedene. Po večerji smo si z veseljem ogledali nastop gledališke skupine, za katero je scenarij napisala naša Ira, poleg igre pa tudi vse plesne nastope mlajših in starejših otrok. V jedilnici je nastala bogata razstava slik in lutk.

Po našem delu večernega programa so se otroci udeležili še programa v amfiteatru, zadnji dogodek dneva pa je bilo opazovanje zvezdnih utrinkov na bližnjem travniku, ki jih je navdušil, saj je bilo nebo bogato obdarjeno z njimi.

Aaaaa, ob vsem, nad čimer smo bili včeraj vsi navdušeni absolutno ne smemo pozabiti Majdinega jabolčnega štrudlja. Zdelo se je, da kolikor ga bo, toliko ga bo tudi šlo! In je šel v slast, ves, kar ga je bilo! Hvala, Majda! Še kako dobro je sedel v želodčke po večerji… 🙂

Slike 7. dne si lahko ogledate na tej povezavi.

8. DAN

Še eno nasmejano jutro nas je pričakalo. Jutranje sonce in rosna trava vedn napovedujeta lep dan.

V dopoldanskem delu dneva smo na delavnici poslikavali škatle za pizze. Ne kar tako. Tokrat z namenom, da jih bomo naslednji dan uporabili v namen umetnosti. Katere že? Boste lahko prebrali jutri! 😉

Po tej aktivnosti smo šli na plažo in na bazen do kosila.

Popoldne je bil dan mirnejši, preživeli smo ga na plaži. Nekateri smo se odpovedali nakupu sladoleda in denar namenili izposoji kanujev in supov in se popoldne odpravili na vodo, veslat in zaplavat globje v zalivu, blizu rtiškega svetilnika.

Kot rdeča nit dneva smo čez dan pekli palačinke, ki smo si jih privoščili po večerji, namazane so bile ali z Nutello ali z mermelado. V bistvu smo se posladkali pred drugim filmskim večerom. Nekateri otroci so se namesto ogleda filma raje odločili za ples v amfiteatru, predvsem mlajši.

Pred spanjem so se otroci razveselili drugačnega povečerka, pripravili smo namreč tople obložene kruhke, ki so bili zares dobri!

Zaključek dneva je bil res lep, saj so nas še vedno razveseljevali zvezdni utrinki.

Slike 8. dne si lahko ogledate na tej povezavi.

9. DAN

Naše letošnje počitnice se počasi zaključujejo. Otroci so že v pričakovanju odhoda domov.

Nekateri so že pred zajtrkom pohiteli z začetkom pakiranja in zaskrbljeno ugotavljali, da so kovčki postali premajhni. 🙂

Po zajtrku smo se udeležili prve in danes edine delavnice, na kateri smo uporabili včeraj pobarvane škatle za pizze. Otroci so spoznali cajone, glasbilo iz družine tolkal, kjer so se naučili nekaj osnovnih udarcev in prve enostavne melodije.

Preostali del dneva je bil namenjen uživanju na bazenu, popoldne pa na drugem delu plaže ob bazenu.

Počitnice smo uradno zaključili z večernim plesom.

Danes je otroke treba pohvaliti, saj so za popoldansko malico “pospravili” veliko smoothijev, ki smo jih vzgojitelji naredili iz sadja, ki ga niso pojedli v prejšnjih par dnevih.

Iskrena hvala vodji tabora, naši Maji, ki je upravljala vse niti teh počitnic.

Iskrena hvala vsem vzgojiteljem, ki so skrbreli, da so bili otroci varni in so se dobro počutili.

Hvala pa tudi Majdi, ki je poskrbela za peko nekaj priboljškov.

Slike 9. dne si lahko ogledate na tej povezavi.

10. DAN

Po zajtrku smo v kovčke pospravili še zadnje kose perila in ostale stvari in se ob 9h odpravili z Debelega rtiča.

Naši prtljagi smo dodali še bogato založene darilne vreče naših letošnjih sponzorjev, ki se jih iskreno zahvaljujemo.

Po postavku za malico smo otroke varno izročali njihovim staršem na običajnih postajah. Do 13:40 so bili vsi nazaj v njihovih naročjih.

Se vidimo ponovno naslednje leto, od 4. do 14.8.2024! Vse tozadevne objave najdete na spletni strani Slovenskega društva za celiakijo, in sicer pod kategorijo: Rehabilitacija otrok in mladostnikov.

Vabljeni k spremljanju uradnih spletnih kanalov Slovenskega društva za celiakijo: